2007 summeras - del ett

Så har det då blivit dags för den stora summeringen av det gångna året. Tror aldrig jag skrev någon om 2006, mycket beroende på att jag vid den tiden var tämligen missnöjd med min livssituation. Hade väl jobbat dryga halvåret och kändes allmänt som ett rätt bortkastat år. År 2007 däremot känns som allt annat än bortkastat. Det har varit ett kontrasternas år som bjudit på såväl stora händelser och framgångar som något mindre angenäma situationer. Här kommer i alla fall en uttömmande sammanfattning och reflektion över året som har gått.

Året började med att fira in tolvslaget hemma hos mig, efter att vi befunnit oss hos My-Annika och avverkat en otroligt trevlig middag och druckit öl i mängder. Men vid tolvslaget hade jag och några av mina trognaste vänner tagit en taxi hem till mig för att fortsätta festa natten lång. En mycket fin start på det nya året där stora mängder öl dracks och många diskussioner ägde rum.

Resten av vintern så har jag inga klara minnen av att det inträffade något speciellt, men det var en bra period minns jag. Jobbade tvåskift vilket jag trivdes alldeles ypperligt med, klockrent skiftlag bestående av mig, Staffan, Leffe, Maria och Ulla-Bella. Många långa kortspelsomgångar i fika rummet och många urspårade diskussioner frammåt slutet på kvällsskiften. På fritiden så tillbringades stor del av tiden i Krille och Nordlings lya. Ett antal vardagar och helger tillbringades i detta ungkarlsparadis. Ett tag var det tal om att även jag skulle hyra in mig i ett rum, men efter hot om vräkning övergavs dom planerna då Krille och Nordling istället sa upp lägenheten. Istället så bestämde sig syrran för att flytta ihop med sin kille, vilket resulterade i att jag helt plötsligt fick ta över lägenheten. Hade vissa kval inför att flytta från bekvämligheten hos farsan, men fördelarna vägde över och med facit i hand så var det ett mycket lyckat beslut. Under tidiga våren så var vi även upp och kollade på två matcher i kvalserien, fast det slutade med ytterligare en säsong i andra divisionen för vårat älskade Leksand.

Flyttade in i lägenheten runt den 10 mars har jag för mig och redan första helgen sattes ribban med två ordentliga inflyttningsfester som följdes upp av födelesedags fest helgen efter. Även ett antal lyckade efterfester ägde rum under denna period. Hade nog även mitt livs framgångsrikaste period på Fagerstas köttmarknad den nämda tiden. I slutet av mars tror jag att vi gick av vårat sista eftermiddagsskift för att återigen gå på dagtid. Det var början på en tämligen intressant period på jobbet, då jag hade allt annat än arbete i tankarna. Vissa känner till historien, dom som inte gör det har nog inget större intresse i det heller. Men det var roligt så länge det varade, även fast det slutade i total katastrof, vilket jag återkommer till. Sammtidigt så fortsatte det hårda festandet under helgerna. Levde ett otroligt slitsamt liv ett tag med arbete hela veckorna och sen hem och däcka av ett par timmar på fredagen innan tvådagarshelgen drog igång. Sen sliten som fan på söndagen innan det var dags för samma rutin igen. Hårdast av alla helger var påskhelgen då vi festade fyra dagar i rad. Till sist så drog jag på mig nån lindrigare magkatarr, vilket var nog så jobbigt. Var hemma en vecka från jobbet och kände mig tvingad till en vit helg, synd bara att den inföll under valborg. Men stärkt av en veckas vila så var jag i form lagom till helgen efter. Men efter detta drogs det ner på festandet en hel del. Nöjde mig oftast med endagars efter detta.

Lite blandade bilder från festerna i min lägenhet



Några tillfällen som är värt att nämna under denna period är påskhelgen, grillpremiären hos Anna, simbadspremiären, en helt fantastisk slappdag hos Krille och Nordling då vi åt och drack för en hel armé för att bara nämna några. Jobbhistorien tog under april en ganska sjuk vändning, för att återigen under våryran vända på nytt. En rätt sjuk kväll som gjorde stämningen något prekär på jobbet måndagen efter, men snart var det tillbaka i gamla vanliga banor.

Andra festligheter under våren



Maj var en bra månad, en del fest rätt, lungt på jobbet efter en hel del tjafs med chefen under våren med beordan övertid, förflyttningar och annat smått och gott som chefer sysslar med. Sen den 1 juni så var det dags för alla som jobbade på 200-banan på jobbet ute hos Annika i skogen. Detta kom att bli den absolut sjukaste och roligaste kvällen/natten jag varit med om. Eller vad sägs som ingedienser som god mat, tipspromenad, fylla, otrohet, arga ex-pojkvänner, fyllekörning, poliser, arga pojkvänner osv osv.  Kvällen var i alla fall en upplevelse och en erfarenhet utan dess like, men följderna blev mindre roliga. Var konstant ångest på jobbet under juni månad. Men utöver jobbet så var juni en rätt bra månad med Hultsfred, midsommar och Peace and Love. När det gäller sommaren så finns den redan summerad Här.

Efter sommaren så blev det som bekant flytt till Stockholm och Lappkärrsberget för att börja plugga, men mer om det i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0