Så var 2010 slut

Dags att lägga ännu ett år till räkningen. Och det har inte varit vilket år som helst. Mycket har hänt, en del har glömts och mycket kommer aldrig att glömmas bort. Har framförallt varit ett otroligt utvecklande år där jag hunnit med såväl praktik, sommarjobb på ekonomiskt bistånd som att skriva c-uppsats. Förutom det har jag och älsklingen varit iväg till såväl Grekland som Portugal. Mycket annat har också hunnits med detta otroligt innehållsrika år. Fast det har jag redan skrivit om så det är gammal skåpmat.

Det gamla året avslutades i vilket fall tämligen hektiskt. Först c-uppsatsskrivande ända fram till den 22:a då det sedan bar iväg hemmåt. Först till Lina, sen julfirande hos morsan och sen Fagersta och en trevlig tillställning hos Malin på juldagen.



På annandagen sen var det bara att ta sig tillbaka till Stockholm bakfull och jävlig för att dagen efter och dagen efter det fila på de sista detaljerna på C-uppsatsen. När äntligen uppsatsen var klar och inlämnad infann sig en otroligt lättnad och inte blev dagen sämre av lite öl och käk på Retro, som höll på att avslutas med en ofrivillig springnota. Som de vuxna och ansvarsfulla, snart färdig utbildade socionomer som vi är gick vi dock tillbaka och betalade så fort vi kom på vårat misstag. På onsdag kvällen fortsatte sedan uppsatsfirandet med öl, vin och rappakalja hemma hos Kassie på ön. Blev dock en tidig kväll då jag skulle sätta mig och köra hem dagen efter.



Så dagen innan nyårsafton tog jag den lånade bilen hem till farsan och Anneli i Ludvika där även systrarna + ungar kom för att äta middag, mycket trevligt. Sedan tillbaka till Fagersta och en repris på förra årets festligheter. Var en väldigt trevlig tillställning fram till att det spårade vid 1 tiden. Nyårsdagen spenderades sedan mestadels i Steffanssons soffa innan jag åkte till Lina igen.



Därifrån tog jag mig åter hem till Stockholm idag och här sitter jag och räknar timmarna tills min käresta äntligen kommer hem från en dryg månads resa till Chile. Det ska bli nått otroligt skönt att ses igen. Dessutom har de senaste veckorna varit allt annat än lugna, så nästa vecka ska ägnas åt att vila upp min arma lekamen!

Så gott nytt år alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0