En sån helg

Så här på söndagskvällen är det dags att summera och lägga en mycket innehållsrik helg till handlingarna.

I fredags var jag först och hämtade min nya kompis Flat Eric som tagit sig ända från England. Och med en sådan ny vän vid min sida åkte jag sedan för lite folköl och rundpingis hos Johan i Skärmarbronx. Kl 10 på kvällen avgjordes sedan Skärmarbronx open i rundpingis med en enda direkt avgörande omgång. En turnering som undertecknad gick igenom som en dans för att sedan av bara farten ta hem finalen och det välförtjänta förstapriset. Sedan fortsatte dominansen runt pingisbordet innan det var dags att ge sig så att någon annan kunde få vinna lite.

Lördagen startade sedan med match för Vads IF. Två av våra nyckespelare var dock borta och övriga spelare nådde inte alls upp till normalnivå. Något som föranledde den första förlusten på 4 matcher. Men humöret hölls ändå uppe, trots en evig väntan på helvetesbuss 40 vid Odenplan. För på kvällen vankades det festligheter. Mötte upp min käresta samt Erik och Emma i Abrahamsberg och sedan vidare till förfesten hemma hos Claesson. Sedan blev det taxi in till Fasching där Musikkollektivet stod för en höjdarspelning. Spelningen följdes av Soulklubb, vilket dock var lite utav en besvikelse. Inte alls lika bra musik som det varit tidigare gånger jag varit där. På vägen ut skedde helgens första stora chock då jag träffade på en gammal granne från Danmark i kön. Att samtala var dock svårt i den något stimmiga miljön.

Idag har det varit mindre roligt dock. En rejäl baksmälla som fortfarande sitter i något. Den botades dock delvis genom en flottig pizza på Professorn. Efter pizzan var det dags för helgens andra stora chock då jag träffade på ytterligare en gammal granne utanför ICA. Ibland är världen liten.

Summa summarum så har helgen varit mycket bra och nu är det bara att försöka ta tag i skolarbetet i veckan som kommer.

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0