Livet på landet

Dåligt uppdaterande på sistonde. Har varit fullt upp med långa praktikdagar, men praktiken rullar på och jag börjar komma in i det hela. Känner mer och mer att jag inte kunde valt ett mer passande yrke. Har haft mina första ordentliga klientkontakter och fått varit med och roddat lite runt omkring i deras ärenden. Dessutom är jag omgiven av fantastiskt duktiga socialarbetare vilket gör att en bilfärd kan vara ack så lärorik. Annars så har det blivit en och annan match Fifa, lite kvalitetstid med älsklingen och en ölkväll i sällskap med Staffan, Janne och Petter samt lite annat löst folk, däribland oväntat påträffande av ett gäng gamla Fagerstabor. Jävligt mycket snö har det varit också med allt vad det betytt av trafikkaos och annat sattyg, men ganska trevligt och fint har det varit.




Efter att inte ha varit hemma på nästan två månader bestämde jag och Liufen oss för att spendera en helg i hemtrakterna. Denna gång höll vi oss dock mellan Sala, Hedemora, Avesta med en liten avstickare till syrran i Svanå. Så ingen Fagerstafylla denna gång. Drog först till morsan på fredagen där det vart lite vin och det första bastubadet på år och dagar.



På lördagen drog vi vidare till Lina där vi blev inkallade som hjälpredor i lagårn där hon jobbar. Så det vart att leva riktigt bondliv med mjölkning, matning och mockning. Liufen verkade nästan vara född på en bondgård där hon gick med skrapan i högsta hugg.



På söndagen for vi sedan vidare till Lone och Martin för att fira Martin i efterskott. Alltid trevligt att träffa familjen. Hann även med lite snöbollskrig vilket fullständigt tog musten ur mig, man är inte ung längre. Sedan blev det vidare hem till Stockholm med tåg med lite trevliga fagerstabekanta!



Nu är det ny praktikvecka och på torsdag ska jag på intervju för ett sommarvik som socialsekreterare.

Peace!

Kommentarer
Postat av: employed

Om du kollar en halvmeter snö med lite försenade tåg för trafikkaos så undrar man vad för ordval du ska använda om du förklarar en situationen nere i Chile där tåg, buss och bilar ligger upp och ner. =P

2010-03-10 @ 10:07:56
URL: http://employed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0