Trött så trött

Är nu mer än halvvägs igenom min fjärde vecka på sommarjobbet som socialsekreterare. Och denna dag har varit något utav en pärs. Åkte hem till Liufen igår och sov 1½ timme efter jobbet, vilket gjorde det mindre lätt att sova när det egentligen var dags. Vaknade även vid halv 2 av att det var otroligt varmt och kvavt på rummet, så i halv panik slängde jag mig upp och öppnade fönstret och kunde sedan somna om. Detta bara för att gå upp klockan halv sex, mer död än levande. Tyckte inte att det var någon idé att ligga kvar själv i sängen när Liufen åkte till jobbet så jag begav mig tidigt till kontoret. Var där redan tio över sju och det var nog första gången någonsin jag har varit först på jobbet. Släpade mig igenom dagen trots att jag var trött som en gris och betade av uppgift efter uppgift. Och halv 3 när det kändes som att jag var någorlunda klar för dagen så är postfacket alldeles belarmat med saker, bland annat flera beslut som inte vart riktigt bra. Men vid det laget fanns det inte mycket energi, så med mindre gott samvete la jag bara tillbaka allt i högen och beslutade mig för att ta tag i det hela i morgon istället.

Väl hemma så däckade jag av i en timme. Sedan har jag varit sjukt trött hela kvällen. Tog mig ändå i väg för ett snabbdopp och sedan en löpvända som gick mer på vilja än energi. Löpvändan hjälpte dock föga, men så här framåt kvällningen så börjar jag i alla fall bli människa. Tillräckligt för att orka kolla på Spanien - Tyskland. Bra start av Spanien, men spelet har avtagit lite, men jag hoppas det blir spansk seger.

För övrigt så blev jag under helgen morbror för inte mindre än fjärde gången när Lone och Martin fick en liten tjej. Det börjar bli ett par stycken små att hålla reda på nu.

Två dagar kvar på jobbet denna vecka, sen blir det helg och förhoppningsvis festival på lördag!

Osammanhängande inlägg, men bättre än ingenting... peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0