Juni juni!

Jag blir lite irriterad över mig själv att jag är alldeles för lat för att blogga. Har varit en hel del på gång i livet den senaste månaden. Först tog min käresta examen och kan numera titulera sig Sjuksköterska, inte illa!



Sen blev det en veckas semester i Grekland, vilket redan tagits upp tidigare.

Efter hemkomsten från Grekland blev den en dags återhämtning innan det var dags att börja min bana som socialsekreterare på försörjningsstödsenheten i en av Stockholms alla stadsdelar. Var faktiskt inte det minsta nervös första dagen, sov gott gjorde jag natten innan också. Kändes som semesterrytmen fortfarande satt kvar i kroppen. Första veckan handlade mest om att börja komma in i rutiner, lära sig datasystem, följa med på lite besök osv osv. Det blev inte till att göra så mycket vettigt själv. Andra veckan började man mer och mer komma in i det hela. Veckan blev dock rätt tuff då jag hade ett mindre trevligt nybesök som jag höll i. Nu är jag snart klar med den tredje veckan och det börjar kännas som att bitarna faller på plats. Har hållit i mitt första helt egna ärende med nybesök, hembesök och utredning. Kan väl inte säga att jag känner att det är inom försörjningsstöd jag vill jobba när jag tar examen, men det känns i alla fall kul att lära sig och som en mycket nyttig erfarenhet.



Trots att jag mestadels varit helt slut efter arbetsdagen så har det hunnits med en hel del skoj under månaden som har gått. En hel del fotboll har det självfallet blivit. Sen har det blivit en södervända med Veggobuffé på mysiga Hermans med älsklingen och lite annat smått och gott.



Midsommarhelgen spenderades hemma. Denna gång mestadels på Västmanlands sidan. Först hos morsan på torsdagen med två badvändor. Sedan vidare till Fagersta till en gemytlig White Trash-midsommarfest på Krilles parkering. Midsommardagen botade vi bakfylleångesten med en själaupplyftande resa till Norberg, fika på Elsas och sedan sol och milkshake på nyss nämnda parkering. På kvällen blev det även en kort vända till Lone med familj.



Denna vecka har även den varit givande i fritidsväg. Även då jag sovit bort en hel del av den. Förutom att glo på fotboll fick jag äntligen se ett av mina absoluta favoritband Vampire Weekend. På ett allt annat än kyligt Debaser Medis fick jag och Janne, med kamrat Stam i baren bevittna en riktig höjdarkonsert. Fyra starka, bara en lite väl seg start från en femma.



Helgen som kommer lovar finväder och högsommartemperatur. Så på lördag vankas det bad med Liufen och heestar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0