Denna värme!

Har svårt att bestämma mig riktigt vad jag tycker om den nuvarande värmeböljan. Man blir jävligt trött och slut av den eviga värmen, speciellt när det inte ens blir svalt på nätterna. Samtidigt är det jäkligt skönt och gött med fin väder. Och som tur var är det svalt och skönt på kontoret, annars hade jag nog varit mindre positivt inställd.

Helgen som gick var i vilket fall mycket trevlig. Det började med en afterwork med lite arbetskamrater på trädgården, som numera huserar under Skanstullsbron. Några öl och lite pingis senare hade klockan redan blivit nästan nio och det var dags att släpa mitt av arbete utpumpade jag hemmåt. Blev en mycket tidig sänggång för att vara fredag, hade nog däckat av innan klockan tolv.



Lördagen sedan blev tämligen seg. När det väl var dags att ta mitt pick och pack ut i för att sola här på Lappis hade vädret bestämt sig för att vara mulet. Men lite sol fick jag i alla fall mellan varven. På kvällen begav jag mig sedan till Vällingby för att gå husinsyn hos Emma och Erik i deras nya lägenhet. Sedan blev det pizzabak, bronsmatch i VM och lite FIFA innan det var dags för hemfärd igen.



Söndagen blev en riktig hit. Vaknade tidigt och begav mig tämligen omgående till Vällingby igen där jag mötte upp Emma och Erik. Vi begav oss sedan till Malteholmsbadet som bjöd på en stor fin gräsmatta, där man kunde sitta lagom långt ifrån sorlet och stojet på stranden. Så där satt vi hela dagen och fick sällskap av lite annat trevligt folk innan jag begav mig till Skälby för att fira Liufens lillasyster med tacos och tårta. Ett snabbdopp i Görveln hann vi även med mellan maten och tårtan. Sedan blev det självklart till att se finalen i fotbolls-VM där Spanien efter mycket om och men lyckades ta hem det hela. Hade blivit lite ledsen om gris-Holland hade vunnit det hela.



Gällande VM så kan jag inte påstå att jag är speciellt imponerad. Spelet lämnade en del övrigt att önska, men det var i alla fall rejält spännande mellan varven. Och en värdig segrare blev det tillslut. Och Spanien var trots allt mitt tredje favoritlag efter Chile och Argentina.

Nu är det ytterligare en jobbvecka, denna har börjat betydligt lugnare än den förra, vilket kan bero på att man så smått börjar lära sig hur saker och ting funkar och man stressar inte upp sig över minsta lilla. Så de sista fem veckorna ska nog kunna genomföras tämligen smärtfritt.

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0