Ännu en vecka

Så är ännu en vecka av myndighetsutövning snart till sin ända. Har haft en riktigt bra vecka på jobbet, inte allt för mycket att göra, men lagom mycket så att det inte blir tråkigt och dagarna går fort. Börjar även känna mig rätt bekväm i rollen som socialsekreterare och det märks att ju mer man lär sig, desto bättre arbete kan man göra då man kan ta ut svängarna lite mera.


Vy över kontorskomplexet där undertecknad spenderar sina dagar

Veckan har även i övrigt varit tämligen produktiv, har hunnit med att plugga en hel del spanska och även gett mig ut i löparspåret 3 gånger trots trötthet och hetta.

I morgon bär det av upp till Hällesjö i det oändliga norrland, Jämtland tror jag närmare bestämt. Där ska Herr Olofsson fira sin 30års dag med pompa och ståt. Nu fyllde han förvisso i höstas men en sjujävlans fest ser jag fram emot. Åker direkt efter jobbet i morgon, ser väl sådär fram emot en 5 timmars bil resa, men det kommer det vara värt! Fint väder har även utlovats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0