Första praktikveckan: Check!

Är nyss hemkommen från ett kvällspasset på praktiken 14-24. Så här efter första veckan så finns det många tankar, sjukt många tankar. För många och för oformulerade för att de riktigt skulle kunna skrivas ner här. Men en tanke som slår mig och som känns väldigt upplyftande är att det verkligen känns som jag har valt rätt yrke. Jag kan inte tänka mig vad jag annars skulle vilja syssla med. Sen har jag haft en väldig tur med min praktikplats som är otroligt intressant, mångfasetterad och som fyller en viktig funktion. Det är verkligen de som står längst ifrån det vanliga samhället som bor på gatan, i tält, husvagnar och på alla dess ställen. Vissa mer "frivilligt" än andra. Har även kommit in väldigt väl bland personalen som tagit emot mig med öppna armar och låtit mig komma in i verksamheten från dag ett. Så jag ser fram emot kommande 3 månader. Vet dock inte hur man ska motivera sig att sätta sig i skolbänken igen i maj. Men som man brukar säga: Den dagen den sorgen.

Lite tråkigt dock att inte träffa alla fina heestar och andra klassisar. Tycker även att de två utflugna heestarna borde vara lite bättre på att rapportera om sina äventyr i Madrid!

Även om det är slut på praktikveckan så blir det inte mycket ledighet. I morgon är det jobb som gäller 14-20 och på måndag är det mycket att fixa och stå i med! Men nu känns det fint att sitta här och koppla av lite med en kall folköl!

Skål

Kommentarer
Postat av: Kassie

koppla av lite med en kall folk öl!



Folk vet jag vad det är och öl, men vad är en kall? ;)



Du verkar haft en bra vecka iaf och det glädjer mig!!

2010-01-31 @ 01:06:56
Postat av: Carolina

Vad kul att höra att det har gått så bra för dig Joni! Vi skulle gärna rapportera mera om vi inte hade sånt krångel med nätet här nere..



Här avslutas nästan varje "arbetsdag" med ett glas vitt.. men det är ju en annan kultur :)

2010-02-02 @ 15:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0