Avatar 3D och en i övrigt fantastisk helg

Har haft en alldeles fantastisk helg där både jag och Liufen för första gången sen i somras har varit helt lediga. Och med dessa förutsättningar kan det inte bli annat än bra. I fredags begav vi oss till Västerås för att kolla när storasyster tog examen som sjuksköterska. Inte utan att man blev lite stolt. Sen mat ute i Svanå där syrran passade på att annonsera att ytterligare ett syskonbarn är på väg. Lite chockartat, men roligt. Sen drog vi oss hemmåt Lappis för att slöa och inte lyfta ett finger i onödan.

 

Sedan fortsatte vi på samma spår under lördagen då det mesta av dagen spenderades i sängen. Vi passade även på att se filmatiseringen av en av mina favoritböcker "Papillon". Mycket bra film, men som många gånger så är boken betydligt bättre. Sedan var vi tvungna att ta tag i flyttstädningen av mitt gamla rum, vilket klarades av på ett par timmar. Efter det tog vi oss med lokaltrafiken till Skälby där vi tillbringade kvällen i soffan, Liufen mestadels sovande medan jag underhöll mig med Barca - Sevilla. Lyckades dock få liv i min kära efter och då vi för en gångs skull inte hade något att göra på söndagmorgonen kunde vi vara vakna halva natten och sova frammåt halv 1 tiden på söndagen.

 

På söndagen kände vi dock att vi varit väl slöa under helgen så det blev en lång promenad med Yanka vilket resulterade i tämligen blöta skor när vi skulle gena över golfbanan. Sen blev det dags för helgens höjdpunkt, nämligen Avatar i 3D format på Sergels bion. Trots mina höga förväntningar så blev jag alldeles överrumplad av detta fantastiska mästerverk. Och upplevelsen blev inte sämre i 3D, det kändes nästan som att man var inne i filmen. Och filmen var så snyggt gjord att man blev alldeles häpen. Sen att storyn skulle vara tunn kan jag inte hålla med om, jag tyckte den var väl genomtänkt. Man kände verkligen sympati för de blåa fantasifostrena. Det kanske inte är den bästa filmen som har gjorts, men jag har aldrig varit med om en liknande upplevelse så betyget kan inte bli annat än 5 av 5. Blir att se om den redan i veckan tillsammans med Herr Hedberg.

 

Idag så drar nästa termin igång med introduktion till praktiken och på måndag drar det riktiga allvaret igång. Ska bli spännande, men det känns lite nervöst och läskigt.

 

2978ba4178d53de9ee0e992718dd2a4f.png

Stiliga glasögon fick man med på köpet också!

 


Kommentarer
Postat av: My

Nej jag menar det! Nötter..

2010-01-20 @ 21:57:29
URL: http://cpmy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0