Gubbängssamkväm och sjukhusbesök

Har varit en intensiv vecka med praktiken som började med en riktig långkörare i tisdags mellan kl 11 och 24. Först mötesdag med födelsedagsfirande för två 60-åringar följt av ett kvällspass på fältet. Sedan en lite lugnare fältdag 11-17 följt av kvällspass 14-24 igår. Har varit en mycket bra vecka på praktiken och jag har även fått tagit hand om mitt första ärende som jag ska följa under terminens gång. Praktikveckan slutade dock mindre roligt då jag helt plötsligt igår kväll började få hjärtklappning i bilen, vilket var jävligt obehagligt. Det kom även tillbaka en gång till efter en halvtimme så vi beslutade att jag skulle åka till SÖS för att kolla så att det inte var nått farligt. Så där fick jag ligga och ta EKG och lite prover och sedan vänta 3 timmar på en läkare som konstaterade vad jag själv trodde, att det inte rörde sig om något farligt, utan en tämligen vanlig reaktion när man är stressad. Även om jag känt mig mindre stressad senaste tiden än på länge så har det ändå varit jävligt mycket nytt med praktiken och en hel del nervositet, så det var nog inte så konstigt ändå. Fick i alla fall ledigt idag vilket kändes skönt, det vart rätt sent hem igår och hela upplevelsen var tämligen uttröttande. Så nu blir det att vila upp sig lite i helgen och ta nya tag nästa vecka.

Annars så bjöd onsdagen på ett mycket kärt återseende ute hos Staffan och Janne söder om söder med öl, vin, whiskey sour och TP. En mycket angenäm kväll där Staffan tog hem dubbla segrar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0