Due italiani a Stoccolma!

Förra helgen fick jag besök av inga mindre än Filippo och hans flickvän Manuela. Filippo, som på morgonen inte ens visste att han skulle till Stockholm, fick en stor chock när jag smög upp bakom honom på Pressbyrån vid Cityterminalen och vrålade "Ma che cazzo fai". Sedan ledsagade jag dem till deras hotell innan vi skildes åt kort, för att sedan återsamlas hemma hos mig för lite pizza och sedan glögg.

På lördagen sedan blev det först dags för andra matchen för Vads IF. Tyvärr vart det torsk även i den. Men betydligt bättre spel än den första matchen. Sedan slöt jag återigen upp med Filippo och Manuela för lite sighseeing i gamla stan och varm choklad på ett fik. Sedan skulle de på middag, så jag begav mig hemmåt och var sen allt för trött för att orka ta mig ner på stan igen vid halv 12 tiden.



På söndagen blev det sedan en mycket fin tripp till Kaknästornet, där jag aldrig varit trots att jag bott i Stockholm i drygt tre år. Riktigt maffig utsikt, fast än vädret inte var det bästa. Sen blev det en fika i kafét innan det blev hemfärd för en allt annat än lyckad löptur på löpbandet. Nån timme senare kom gamle korridorsgrannen Henrik förbi och så även Filippo och Manuela igen. I samlad tropp blev det en vända till professorn innan vi avslutade helgen med lite glögg. Sedan var det dags för italienarna att bege sig till Arlanda efter en helt fantastiskt rolig helg. Nästa gång vi ses hoppas jag att det blir i Rom igen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0