C-uppsats och glögg

Ytterlige en vecka har gått i C-uppsatsen tecken. Under veckan som har gått har vi färdigställt våra reslutat och analys av riktlinjerna och börjat med våra intervjuer. So far har vi fått ihop 16 000 ord, vilket känns lite tajt då uppsatsen får vara 18 000 ord + max 10%. Men det ska nog gå att få ihop tillslut. Känns verkligen som att vi har kommit in på upploppet nu på denna uppsatstermin som varit allt annat än lättrodd. Har aldrig lagt ner så mycket tid och energi på skolan som jag gjort denna termin.

Annars så var veckans höjdpunkt den traditionsenliga glöggkvällen hemma hos Kristina i Masmo. Jag var nästan påväg att banga, på grund av allt för lite sömn. Men som tur var följde jag med till denna kavalkad av god dryck, låga, mindre låga och ännu lägre skämt, bävrar och annat smått och gott.

En kort afterschool hann vi också med efter dagens slit, då även min gode arbetskamrat Herr Angel slöt upp för ett par öl!

Annars så har det varit en ganska jobbig vecka. Det här med att vara gräsänkling börjar bli ganska påfrestande. Som tur var kom jag igår på den briljanta idén att få tag på Liufens mormors hemnummer och ringa nästan gratis över Skype. Att äntligen få prata lite efter två veckor var otroligt trevligt!

2 veckor kvar nu till jul. Och då blir det äntligen lite hemfärd. Har bara hunnit vara hemma en snabbsväng på hela terminen. Och då hann jag knappt något annat än att hjälpa farsan med flytten. Men nu blir det julfirande med familj och vänner, sen en liten sväng till Stockholm för att skriva färdigt det sista på uppsatsen innan det blir en återupprepning av förra årets nyårssuccé!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0