Vårturister i kungliga hufvudstaden

Ett inte allt för okänt faktum är att man inte allt för ofta tar sig tid att turista i den stad man bor i. Man blir bekväm och tänker "det kan jag göra någon annan dag". Men igår blev det en annan dag då jag och Liúfén bestämde oss för att vara två riktiga tursiter. Så vi packade lite matsäck och begav oss av till Gamla Stan. Sedan blev det promenad förbi Riddarholmen till Stadshuset. Som de två turister vi utgav oss för att vara köpte vi även entrébiljett för att ta oss ändå upp i tornet, 30 spänn var men det var det värt. Stadshuset är riktigt vackert även på insidan och man kände historiens vingslag när man gick genom de smala gångarna som ledde uppåt. Och väl uppe så var det heller inte mycket att klaga på, vilket jävla utsikt. När jag väl övervunnit min höjdrädsla och vi hade suttit uppe och njutit lite av solen så gav vi oss vidare längs Norr Mälarstrand. Ett promenadstråk som inte går av för hackor, sedan vidare genom Rålambshovsparken och över Västerbron till Långholmen. Så det blev mycket promenerande och många fina platser besökta.











Sedan blev det lördagsmys med kyclingwraps, vin, öl, sangria och Avatar för tredje gången. En exellent avslutning på en fin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0