Glad Påsk och Kämpa Leksand!

En välbehövlig lång helg men inte mindre än 4 dagars ledighet. Nu blev det inte riktigt så mycket ledigt då jag gick in och tog ett välbehövligt jobbpass under lördagen. Storhelgs-ob sitter aldrig fel. Annars så har helgen mestadels tillbringats med Liufen. Först i Skälby och sedan i Lördags har vi mestadels befunnit oss hemma hos mig. Trevligt har det varit som alltid och att få god mat lagad åt sig är inte heller fel!

Annars så var helgens höjdpunkt gårdagens batalj mot Råttjävlarna från Solna. Två gånger tidigare har jag gått till Hovet med stora förhoppningar och gått därifrån skändad och otroligt besviken. Frågan var om det skulle bli tredje gången gillt eller om man skulle behöva bedrövad därifrån ännu en gång. Jag och Staffan möttes iaf upp efter att jag svept en snabb öl bland ett dräggiga AIK:are och tog oss in i ishallen där stämningen hos klacken var på topp. Sedan drog matchen igång, 1-0 till AIK kom onödigt och orättvist, 1-1 var en riktig bjudning. 2-1 till Leksand höjde sen temperaturen ordentligt över periodpausen och tills AIK gjorde 2-2 med 11 minuter kvar. Då kom alla år och matcher av besvikelse vällande in och hoppet kändes ute då Jussi Pesonen lurar upp två gnagare på läktarn och stänker in den. 3-2 till Leksand och euforin i hela klacken är helt oslagbar. Sedan en fruktansvärt nervös sista minut innan slutsignalen ljuder och vrålet och sjungandet drar igång ordenligt. Helt jävla fantastiskt var det och både jag och Staffan var helt slut efter matchen. På kvällen fick jag återigen sällskap av min käresta som var minst lika glad att Leksand vann.



Idag har varit en mycket aktiv dag, först sen frukost och småplock på rummet innan Liufen åkte hem. Sen tog jag ett rejält tag och storstädade rummet. Sedan ägnade jag några timmar åt att plugga spanska med min oerhört prisvärda internetkurs. Inte nog med det tog jag tag i saker och ting och installerade mitt ljudkort så jag kunde dra igång elgitarren. Har en ny låt som jag bara behöver skriva lite mer text till sedan är den redo att spelas in. Fick även fira ett SM-guld i hockey för Leksand idag, J-20 förvisso, men jävligt kul. Man är inte bortskämd med framgång så att säga.

Nu så här på kvällen känner jag mig på gott humör, men trött och något rastlös som alltid. Och i morgon är det dags för en ny praktikvecka vilket alltid känns inspirerande. Så ride the big one tills vi hörs igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0