Skolstart och tandvärk

Nu är det på en dag sånär en vecka sen hemkomsten från Grekland. Och det var bara att ge sig direkt in i allvaret med skola direkt på torsdagen. Kursen vi ska läsa nu är Alkohol och Narkotika vilket är väldigt intressant. Men det tar sin lilla tid att komma igång med pluggrutinerna. Inte hann jag vara hemma mer än en dag innan det var dags för terminens första klassammankomst, fördrink i min lilla studentlya. Vilket istället för att bli en förfest utvecklades till en, om inte helkväll, så i alla fall en halvkväll. Fram till klockan halv 11 satt vi och lekte lekar och drack goda drinkar som undertecknad generöst bjöd på från sitt numera tämligen välfyllda barskåp. Resten av gänget drog sedan vidare på fest hos Sara. Men då jag skulle upp och fira svärmor dagen efter så bangade jag på festen. Men det var en mycket underhållande kväll, där en spännande variant av 20 frågor var kvällens höjdare. Men allvarligt, alla vet väl vem kronprinsessans pojkvän är? Eller vad säger du Carro?



I lördags var det som sagt dags att fira svärmor, något i efterskott, men ändå. Träffade älsklingen med familj på centralen sen åkte vi vidare till Södertälje där Veronica och Malte stod för värdskapet. Mycket trevligt var det och vi hann till och med spela både boule och fotboll. Sen blev det filmen Patrik 1.5 på kvällen.

Annars så har det varit skola varje dag, inte så många timmar men ändå. Har inte riktigt kommit igång med pluggandet, men det känns inte direkt som att det finns så mycket att läsa, vilket nästan gör en lite orolig.

Har även haft ont i min stackars visdomstand några dagar, eller snarare i tandköttet. Och i natt började det göra satans ont, så jag fick bege mig till akuttandvården på St Eriks imorse, sitta där i två timmar för att bli undersökt i 2 minuter och få konstaterat att jag behöver antibiotika. Detta kostade mig den hutlösa summan på 720 kr, skandal. Kunde lika väl ha gått till en vanlig läkare och fått skiten utskriven. Sen direkt iväg till skolan på seminarium, vilket kändes mindre motiverande då jag hade tämligen ont. På eftermiddagen vart jag dock glatt överraskad av Calle som var på besök som lyckades komma samtidigt som Liufen så de gjorde gemensam sak och kom in och väckte mig samt skrämde halvt ihjäl mig. Men det är alltid trevligt med roliga överraskningar.



Som avslutning kan jag bjuda på sånt man kan vara med om här i Stockholm, så som att se en väldigt fint utsmyckad cykel:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0