En lång lång vecka

En vecka som dock börjar närma sig sitt slut, idag är det torsdag vilket leder till att det är fredag och helg i morgon. En helg som ska spenderas hemma hos syrran i Dalarna tillsammans med älsklingen. Det ska bli jäkligt skönt att komma hem till Dalarna och ta igen sig lite efter en hård vecka.

Började med nya kursen i måndags och det har varit heldagar hela veckan, dock har jag varit lite lat av mig och skippat några lektioner, men jag har varit nog trött ändå. Ämnet är väl sådär intressant och ganska tugnt, men dagens föreläsning var fantastiskt bra, vilket gjorde att jag äntligen kände lite pepp inför kursen. Och med tanke på att man ska bli verksam socialarbetare om nått år så är det bara att vänja sig vid tunga saker. En annan positiv sak är att Grupp Pluggheest alternativt Grupp Bakisheest har återförenats för att återigen genomföra ett optimalt grupparbete. Petter blev till och med så glad att han ville bjuda oss andra på en liten dans:



Annars så var veckans höjdpunkt Liufens födelsedag. Den firades självklart med pompa och ståt då jag ställde mig i köket och fixade till en gastronomisk sensation i form av ungsgrillad kyckling med fetaost, soltorkade tomater, oliver och tillhörande potatisklyftor. Väldigt trevligt och väldigt gott.



Ett par vändor till gymmet har jag även mäktat med, men annars har det inte blivit mycket vettigt gjort. Har väldigt ont om rena kläder och börjat gå in på reservlagret (lumpenkalsonger). Så det blir nog att packa med sig lite tvätt hem till Dalarna.

Laters




Kommentarer
Postat av: jessica

2009-09-26 @ 23:44:34
URL: http://jejejessica.blogg.se/
Postat av: jessica

vad bra att jag råkade posta iväg en tom kommentar! haha.

jag skulle säga: JA det var mycket trevligt att ni kom på besök idag! en vacker tösabit du lyckats håva in må jag ju säga ;) kom gärna och hälsa på lite oftare!! :) jag lovar att du får välja vilket fikabröd jag ska baka :) puss!

2009-09-26 @ 23:46:07
URL: http://jejejessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0