Ännu en lång lång vecka

Förra helgen tog som tidigare nämnts, jag och Liufen tåget hem till Dalarna/Västmanland där allt det obligatoriska klarades av. Dvs. hinna träffa familjen och så många andra som det hanns med. Med utgångspunkt hemma hos Lina och Håkan och med morsans bil som transportmedel tog vi oss runt i dalaskogarna, Fagerstas bruksmiljö och den ensliga vägen mellan Fagersta och Avesta. Det var trevligt att komma hem över en helg, även om en helg känns som alldeles för kort tid för att man verkligen ska hinna känna att man kommer hem. Men i dessa hektiska tider får man vara glad över den tid man får. Mycket kaffedrickande blev det också, med tanke på de många olika besöken.




Var i alla fall skönt att ha en bra helg bakom sig när denna vecka drog igång, för den blev lika hektisk som föregående. Föreläsningar, grupparbete, redovisning, seminarium och jobb i en salig blandning. Även hunnit med att träffa min kära flickvän en del och äntligen tagit mig ork och tid att hälsa på mina kära söderbröder i Gubbängen. Skolveckan avslutades sedan i fredags på bästa sätt. Efter en heldag i skolan (tidernas första riktigt intressanta PF-lektion och en intressant föreläsning om familjeterapi) så bestämde vi oss för en "afterschool", alltså "några öl vid 4-5 tiden" som självfallet utvecklades till en helkväll med början på Dovas men mestadels på biljardpalatset. Trevligt värre, men dyrt att sitta och dricka ute från kl 5 tills klockan 12.



Mindre roligt att vakna igår, med dunkande huvudvärk och en mage i uppror. Så det blev en slappdag helt befriad från plugg men destomer tv-spelande.

Idag har det funnits lite mer ork, har städat och organiserat upp lite på rummet och hunnit med och träna och ikväll får jag finfrämmat. Finfrämmandet stod även för veckans, kanske årets roligaste episod. Undertecknad hade som sagt varit ute i Gubbängen i torsdags, pratade med Liufen på vägen hem tills hon skulle gå och lägga sig. Kommer sedan hem och tänder lampan, sätter på datorn och slänger grejer på sängen i vanlig ordning. Helt plötsligt tittar hon fram under täcket och utbrister "hej älskling". Chocken var total, har nog aldrig blivit så överraskad i hela mitt liv. Väldigt trevlig överraskning när väl chocken hade släppt och jag återfått fattningen.

Har även gett upp mitt senaste skäggprojekt och ser nu mera 5 år yngre ut!



That's all, nu är det bara till att ladda inför en vecka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0