Broder Daniel Forever

Tack vare Peters eminenta blogg blev jag uppmärksammad om att dokumentären om Broder Daniel som spelades in förra året i och med deras avslutningskonsert och hyllning till bortgågne Anders Göthberg skulle visas på SVT under helgen. Missade dock K-special i fredags men i denna teknikens tidevarv fanns det så klart på SVT-play. Spenderade en timme av gårdagskvällen att bevittna detta fantastiska porträtt om ett av Sveriges genomtiderna största band och kanske det viktigaste bandet under min tonårstid. Inte för att jag var något fanatsiskt fan med smink och stjärnor under ögonen har jag alltid älskat Broder Daniel och deras musik. Och den står sig än idag, trots att man har blivit ett antal år äldre. Idag har det således varit Broder Daniel som har snurrat i min spotify.

Och dokumentären kan ses här och den rekommenderas starkt:
SVT PLAY


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0