Släpp in solen

Idag skedde något helt otroligt. Efter ynka 4 soltimmar här i Stockholm på hela November månad (varav jag inte kunnat tillgodose mig en enda, då jag antagligen sovit då solen varit framme) så sken för en gångs skull solen hela dagen. Och med solen infann sig även en viss energi, vilket gjorde att jag äntligen tog tag och städade mitt rum. Något som var ytterst behövligt då det såg ut som ett smärre slagfält här inne. Ni anar inte hur snabbt ett 18 kvadrats rum blir skitigt. Lyxade även till det med en liten promenad runt kvarteret, längre blev det inte då jag känner mig rätt matt på grund av en förkylning. Sedan blev det lunch med Paolo och snart väntar en hård batalj i FIFA. Jag undrar hur många matcher jag kan ha spelat på FIFA 07 de senaste två åren. Det börjar nog snart handla om fyrsiffrigt.



I morgon hävdas det att det är slut på det fina vädret, men dagens orgie i sol och blå himmel kanske gör att man orkar en vecka till!

Annars har det varit en rätt seg vecka, med undantag av i torsdags då min kära apelsinhalva kom förbi på kvällen. Jag hoppas energin håller i sig något nu, även med tanke på förkylningen. Ska försöka börja med rapporten vi ska skriva till nuvarande kurs: Äldre och funktionshindrade. Intressant kurs, men motivationen vill ännu inte riktigt infinna sig. Tämligen snart är det dock ett mycket välbehövligt jullov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0