I-landsproblem

Då jag för dagen släpat mig upp allt för tidigt för att gå på föreläsning, bara för att vid ankomsten till skolan mötas av beskedet att föreläsningen är inställd så fick jag lite onödig tid att spendera. Det första som slog mig var alla dessa små petitesser i vardagen, som dock är ack så irriterande, de så kallade I-landsproblemen.

Så här kommer en lista med några små men ack så irriterande fenomen i student-vardagen:

Inställda morgonföreläsningar: Motivation, se ovan
Trängas på buss 40, varenda jävla morgon: Hur svårt kan det vara för SL att inse att de ev. skulle behöva sätta in en buss till?
När buss 40 går via Ekhagen: En 3 minuters omväg på en 4 minuters bussresa. Fruktansvärt enerverande, speciellt när det händer 1 gång av 5 att någon kliver på eller av under denna helvetesomväg.
Frånvaron av kurslitteratur på biblioteket: Hur tänkte skolan när 100 elever ska läsa samma kurs pararellt?
Skitiga saker i köket: Hur svårt är det att diska?
Folk som inte stänger frysen: Hur svårt kan det vara att stänga frysen?
Folk som slänger skitiga saker i återvinningen: Återigen, hur svårt kan det vara?

Mycket irritation som behöver komma ut en grå novemberdag som denna. Men nu är det gjort, nu går vi vidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0