Hej då Forskarbacken 3, Hej Forskarbacken 5

Då korridoren under hösten mestadels fyllts av tämligen tråkiga människor och det faktum att jag är sjukt trött på vårat lilla kök där man alltid känner sig i vägen när folk lagar mat och dylikt så har jag varit sugen på att hitta mig något nytt. Och döm om min förvåning när jag går in på SSSB i fredags och ett rum i mitt andra hem, grannhuset är ledigt. Sagt och gjort, rummet bokades och idag var jag skrev kontrakt. Så nu blir det flytt cirka 15 meter i höjdled och 20 meter i sidled. 4 januari är det inflyttning och tills dess hoppas jag få detta rum uthyrt så jag slipper betala dubbel hyra. Känns riktigt bra, speciellt då jag känner fler i den korridoren än vad jag gör i min egen. Stort och fint kök + vardagsrum får jag även tillgång till på regelbunden basis. Kommer kännas lite skumt och vemodigt att flytta ifrån korridoren som jag har så många fantastiska minnen ifrån, men jag står inte ut med den nuvarande situationen.

Annars så är skolveckan i full gång. PF och praktikinfo idag och i morgon kursens sista seminarium. Sedan beger jag mig hemmåt Dalarna för att skriva rapport och ladda batterierna innan en hektisk period tar vid. Jobb måndag och tisdag, sen ny kurs fram tills skolan slutar den 21a. Då ska jag även hinna jobba 19 och 20, sen är det jobb dan före dan och sen jourpass på självaste julafton och juldagen. Sen är planen att fira juldagen med älsklingen + familj innan jag beger mig hemmåt igen på ett mycket välförtjänt jullov med rekreation och fylla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0