Gubbfest och julbestyr

Trots att jag varit sjuk och jävlig under veckan som gått så blev helgen mycket trevlig. På fredagen fick jag finsällskap av min käresta och tillsammans slängde vi ihop en riktig gourmetmåltid som sig brukligt en fredag och till det lite rödtjut. Sen kom Paolo förbi en sväng innan vi däckade av, utslagna av slit och vin.



Lördagen började sen otroligt segt. Själv kom jag inte ur sängen föränn vid 1 och innan frukosten var inhandlad och tillagad var klockan redan 3. Men framåt kvällen när det började vankas fest för att fira att Herr Olofsson fyllde gubbe så försvann tröttheten i alla fall för en stund. Det blev en trevlig fest med klasskamrater och annat folk i Petters bekantskap, det snackades och spelades powerballader. ölen hade dock inte riktigt avsedd verkan, utan jag blev bara tröttare och tröttare för var öl. Så vi gav upp redan vid halv 1 och begav oss hem till Skälby och sov istället.



Söndagen blev sedan en riktig mysdag med Liufen och familj då det var dags för pepparkaks och lussebullsbak. Har inte julbakat på år och dagar så det var mycket trevligt, även om det kanske vart lite för mycket av det goda i form av pepparkaksdeg, pepparkakor och lussebullar. Avslutade kvällen med att kolla El Clasico där ingen annan än Zlatan går in och avgör efter 4 minuter på plan. Sanslöst. En alldeles utmärkt avslutning på en härlig helg och den första gången sen Grekland som vi hunnit umgås mer än en dag i sträck, så det kändes som rena lyxen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0