Regn, rusk, dekadens och Bruket!

En helg som var tänkt att kombineras av hälften plugg och hälften dekadens vart istället enbart dekadens. Efter att ha avslutat det roligaste arbetspasset på länge var jag fruktansvärt sliten. Vilket inte var konstigt med tanke på kombinationen av lite sömn, plugg och jobb. Åkte hem med tanken att sova lite och sedan sätta mig och skriva på hemtentan. Somnade vid halv 6 och vaknade sedan 2,5 timme senare som en ny människa. Som den nya människa jag då var tänkte jag att det kändes lite väl deprimerande att sitta hemma själv och skriva tenta när ett antal gamla kamrater från hemstaden behagat sig till Stockholm. Så sagt och gjort så mötte jag upp Markus och Pousette och tog ett par öl i Skrapan innan vi drog och mötte upp Kamrater Steffansson och Pentti på Carmen där vi tillbringade ett antal timmar och drack ett antal öl, ända tills de stängde klockan 1. Tanken var då att jag skulle dra hem för att om möjligt vara någorlunda fräsch dagen efter. Humöret var dock på topp så jag bestämde mig istället att hänga på till Bar 122 där tydligen Backyard Babies hade nån form av release fest. Så det vart ännu mer öl och en mycket angenäm vistelse. Var sen inte hemma förän halv 4 då jag somnade omgående.

Vaknade sedan 12 igår, allt annat än utvilad och med en djävulsk skallebank. Jobbigt, med tanke på den stundande resan till Råsunda och Cupfinalen mellan Blåvitt och Råttdjävlarna. Men samma gäng som från gårdagen tog sig tappert dit och satt som 5 slagna krigare och kollade på när IFK inhämtade sin andra förlust på en vecka i en match av finalkaraktär mot ärkefienderna AIK. Tugnt, men inte alls lika tugnt som förlusten förra veckan. Kan ju inte heller påstå att det var oförtjänt från AIK:s sida. Sedan blev det att följa med Pentti och Steffansson ut till Gubbängen för att lite återhämtning och uppladdning i form av pizza och kall pilsner. Efter några kalla var vi med i matchen igen och drog till Debase slussen där Fagerstas nya stolthet Bruket stod på scen och röjde av en riktigt grym konsert. Punk och bruksanda när den är som allra bäst! Kul att träffa en massa Fagerstafolk på Debaser också. Vart nästan lite Green Man känsla. Lyckades dock diciplinera mig och åkte hem redan innan ett, vilket gör att jag inte är fullt lika sliten idag, så förhoppningsvis kan jag få lite vettigt gjort innan denna söndag är till ända!



Det var alltså en dekadent, men fantastiskt trevlig helg som tillbringats i utomordentligt sällskap. Men nu får det bli lite lugnare till veckan och helgen som kommer. Man börjar bli för gammal för det dekadenta levernet.

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0