Vi ska tillbaka

Nu närmar det sig oundvikligen denna del av året som är så spännande men samtidigt så hemsk, nämligen kvalserien i ishockey. Nu är det så att jag lämnat en stordel av mitt sportintresse, och speciellt hockeyintresse bakom mig, men när det kommer till vårat älskade Leksand så är det någonting som väcks till liv inom mig. Jag skiter fullständigt i elitserie och SM-slutspel, men Leksand har varit kärlek ända sen barnsben. I morgon påbörjar så denna Golgata-vandring som de senaste åren oftast slutat i en plågsam korsfästning, men i år både hoppas och tror jag starkt på att det blir återuppståndelse i svensk hockeys finrum till nästa säsong.

Har lyckats fixa biljetter till tre av matcherna i den kommande kvalserien. Först ut är AIK - Leksand på hovet på min födelsedag, onsdag 18 mars, sen VIK - Leksand den 24:e och avslutningsvis verkar det bli Leksand - AIK uppe i templet. Jag ser fram emot det hela med skräckblandad förtjusning!

HEJA LEKSAND!


Kommentarer
Postat av: Kenan

hoppas leksand spelarna hörde dina rop :))

2009-03-16 @ 14:08:46
URL: http://kenansav.blogg.se/
Postat av: Kenan

fan vad tråkigt att höra :(( det blir bättre nästa gång :))

2009-03-16 @ 19:49:27
URL: http://kenansav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0