Tillbaka till kylan

Är precis hemkommen efter att ha tillbringat julledigheten på hemmafronten. Och vad möts jag av? Jo av -8 graders rå kyla utomhus och 15.6 grader i mitt lilla rum. Sitter här och håller på att frysa ihjäl. Fingrarna är så stela att det knappt går att skriva. Så nu har jag slagit på alla former av elektriska apparater jag har i rummet som förhoppningsvis kan alstra tillräckligt med värme för att höja temperaturen någon grad i alla fall. Dessutom har jag letat fram värmeljus i köket, de enda jag hittade doftar dock jordgubb, så nu lyktar mitt rum som en tonårstjejs, men vad gör man inte för lite värme?

Tämligen trött är jag också, gick upp halv 7 för att åka med bilen till morsan, som sedan skjutsade mig till tåget. Fördrev sedan tågresan med Eldkvarn i öronen och genom att läsa lite Brott och Straff. Blev även påringd ett arbetspass ikväll. Så en lägesrapport över nyår kommer senare. Nu har jag lite att stå i och ett rum att värma upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0