Nya tider stundar

Idag börjar rent teoretiskt termin 3, vilket betyder att vi numera inte är S2c, utan S3c, vad Kassie och Carro än må säga. Och ni vet att jag alltid har rätt! Har förvisso inga lektioner föränn på onsdag, vilket är oerhört skönt då man hinner med lite tråkiga, men ack så nödvändiga vardagssysslor som att tvätta, städa, betala räkningar osv osv. Börjar dessutom italienskan igen ikväll, så särskilt lugnt är det inte. Nytt folk har det även blivit i korridoren. Känner mig lite orolig för att det inte kommer att hålla samma kvalitet som tidigare terminer. Men förhoppningsvis har jag fel.

Mycket är det att se fram emot nu också. En ny termin, då vi börjar läsa socialt arbete på allvar och kanske framförallt att det snart börjar bli vår. Jag längtar oerhört efter lite ljus och värme. Dessutom är redan två stora händelser under våren inbokade. Nämligen Thåström den 14 mars och sen blir den en resa till Rom den 8-15 april.

Snart kommer den återinflyttade Stockholmaren Peter a.k.a. Texas eller Popetoteror förbi på en kaffé för att fira sitt återinträde i den akademiska världen. Välkommen tillbaka Peter!

Kommentarer
Postat av: Kassie

Ursäkta mig herrn som alltid har rätt, men ska du gå och se thåström i typ, DALARNA? för jag ska nämligen se honom i stockholm och då är det den 14 mars.. bara undrar.. ;P

2009-01-19 @ 14:52:56
URL: http://kaziioo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0