Mera juletider

Nu är jag återkommen till Stockholm efter en mycket, mycket trevlig vistelse i Dalarna/Västmanland. Innan jag åkte hem så hanns det med en spelkväll i bystugan, där jag och Krille dominerade stort på det mesta.

Dagen före nyårsafton så blev det först ytterligare en julmiddag hemma hos morsan, med resten av syskonskaran och anhang. Lekte även med äldsta systersonen, som tyckte det var en bra ide att släpa ut morbror i vargavintern. Efter morsan blev det vidare hem till Lina och Håkan där det vart några öl och kortspel in på småtimmarna.

Sen vart det således nyårsafton. Efter lite betänkande så bestämdes det att vi skulle vara hemma hos Nordling. Men först passade jag och Krille på att sneaka åt oss lite smörgåstårta hemma hos Anders. Sen blev det god mat, öl och vin innan det var dags att fira in det nya året. Blev väl en halvlyckad fest egentligen, ingen som var speciellt taggad. Brukar vara så med nyår, stora förväntningar som inte riktigt uppfylls. Drog sedan vidare på en mindre husfest, innan det var dags för en tidig sänggång.

Nyårsdagen var sedan inte allt för sliten, men den sista bakfyllepizzan för ett bra tag käkades. På aftonen blev det poker och pingis i bystugan innan jag åkte hem till Lina och Håkan och sov. Sen vart det tidigt upp igår för att åka tillbaka till Stockholm.

Har blivit en alldeles för osund höst har jag känt. Magen har ökat lite väl mycket i storlek, så nu är det en sundare livsstil som gäller. Satsar på att vara lika nyttig som jag var i början av förra året då ett antal kilon föll de första månaderna. Min nya sunda livsstil har börjat med en nykter och nyttig helg, då jag i alla fall har hunnit med en köksfika med Kassie och Petter i Duvbo och restaurangpasta med Staffan. Så nu är det bara att hålla i detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0