Livet på Lappkärrsberget

När senaste flyttlasset gick för två veckor sen så kan jag inte sticka under stolen med att jag var orolig för att återigen få en tråkig korridor, så som den var första terminen. Men mina farhågot blev som tur var inte uppfyllda. Istället så har jag återigen för tredje terminen i rad fått en riktig kanonkorridor. Fortsätter det så här kommer jag nog aldrig flytta ifrån Lappis.

I går så ordnade vi årets första korridorsmiddag. För att göra det lite lätt för oss så blev det tacos. Själv fick jag agera uppstyrare och vara ansvarig för köttfärsen medan andra skötte grönsaker och dylikt. Under middagen var det dock till att börja med lite stelt och tyst. Men det tog sig snart och det slutade med att vi satt och pratade fram till halv 3 på natten. Vid 12-tiden anslöt även ett gäng från grannhuset. Mycket trevligt att vi har sån sammanhållning korridorerna emellan.




Förövrigt så blev jag klar med min nya låt igår. "Solidarity (I'll stand on your side)". Personligen så tycker jag att det är min bästa låt hittils. Det märks att man utvecklas både som låtskrivare och producent. Gott mottagande verkar den ha fått också. Blev addad av en person från Indonesien och en från Finland idag som på nått sätt fått tag på den. Skulle väl gissa att det är från piratebay. Jävligt häftig känsla i vilket fall.

Och till sist så läste jag att en riktig svensk legendar har gått ur tiden. Vila i frid Ingemar "Ingo" Johansson.


Kommentarer
Postat av: Kassie

Tacos fungerar ALLTID!!!! får vi det på popkvällen också? ;D

2009-02-01 @ 00:38:26
URL: http://kaziioo.blogg.se/
Postat av: employed

Re: Att kalla bombandet av "legitima"-mål enligt genevekonventionen för folkmord är att ta i.

Om du kallar det som händer i Gaza för folkmord så undrar man nästan vad man ska börja kalla det som hände i forna Jugoslavien och Sudan bla. för.



2009-02-01 @ 12:52:34
URL: http://employed.blogg.se/
Postat av: employed

Re: Tror faktiskt att Israelerna hellre riskerar att döda någon annan barn än att riskerar att sina egna blir dödade. Sjuk tanke ja. Men försöker sätt mej in i bådas sidor och tycker att diskussionerna blir mer intressanta om man "försvarar" Israel.



Uppskattar att man kan diskutera med dej på utanför sandlådan Jon, trots ditt återkommande tunnelseende ;) . Diskuterar man detta tex på jobbet eller på krogen blir man ju nästan lynchad.



Hoppas att folket där nere inser snart att deras våld mot varandra bara skapar mer våld.

Peace. // John

2009-02-02 @ 10:57:42
URL: http://employed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0