Hör och häpna

Jag håller för närvarande på med en ny låt, bara nån månad efter den senaste. Vet inte vad som har fått mig att ha sånt enormt tempo. Nu kanske det inte dröjer 10 år innan jag bli internationell superstar. Blev en låt på engelska den här gången, starkt inspirerad av Leonard Cohen, vilket kan bero på att jag lyssnat på honom en hel del på sistonde. Texten är väldigt politisk också, vilket jag känner mig nöjd med. Har haft svårt att skriva politiska texter, det blir så lätt klyshigt. Är själv nöjd och hoppas att slutresultatet blir bra. Vad sedan folket tycker om det hela vet man ju aldrig.

Förövrigt så är Laleh - Bjurö Klubb redan en kandidat till årets låt. Sjukt bra!

I morgon bär det av till Örebro för en helg i Herr Sjöbergs sällskap. Öl och musik i massor har utlovats, så det låter mycket lockande. Rapport kommer!

Peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0