Vilken helg

Den gångna helgen tillhör kategorin lyckade. I fredags så hade vi som jag tidigare nämnt korridormiddag, vilket var omåttligt trevligt. I lördag sen så vart det en riktigt soft dag, men lite matlagning och ett gympass på dagen. Senare på kvällen så tog jag mig ner till grannhuset och hälsade på. Tänkte mig en kortvisit men jag vart kvar där ändå till kl 12, då jag drog en snabbis på korridorsfest, vilket dock var tämligen segt så jag drog tillbaka till grannhuset. Har redan lärt känna mer folk den här terminen än vad jag gjorde på hela förra. Om det beror på ren tur med korridorerna eller att jag är mer social nu vette fan, lutar åt en kombination.



I söndags sen så vart det också mest slött, förutom gymmet. På aftonen så blev det en traditionsenlig vända till Staffan och Janne ute i Gubbängen. Först lekte jag och Janne musiknördar innan Kenan ringde och bjöd in oss till hans lya i Nacka för att lira lite "Rock band". Så vi tog oss dit och väl där väntade en kanonafton där vi röjde loss som om vi redan var rockstjärnor. Några öl och lite chips slank även ner. Stor heder åt Kenans gästfrihet! Hade sedan osannolik tur när jag skulle hem med bussarna, vilket kortade ner min restid med en halvtimme. Ibland måste man älska stockholms lokaltrafik!



Denna vecka har dock börjat sämre, var jävligt trött när jag vaknade. Vart inget grupparbete idag, så istället har jag hunnit spilla ut mitt smör, mitt morgonkaffe, skurit mig i tummen och städat. Nu måste jag nog snart bege mig ut och gå innan jag kryper ur skinnet av rastlöshet. Är fint väder idag, så funderar på om man ska ta med sig kameran och knäppa lite kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0