Heja heja

Är inne i en otroligt hektiskt perido nu, inte mycket tid och ork till att blogga. Men nu ger jag det ett försök.
Förr förra veckan var jag som sagt hemma i Dalarna. Efter att ha spenderat de första dagarna hemma hos Lina och Håkan så begav jag mig på fredagen till Fagersta för att inkvartera mig hos Herr Eriksson. Lite öl och trevligt sällskap under en lugn fredag blev det. Sedan på lördagen åkte jag ut till farsan där jag först rotade igenom massa gamla lådor med sparade grejer. Det var en nostalgitripp utan dess like. Gamla skolarbeten, loggböcker, brev etc. Hittade en hel del roliga meddelanden från lärare i mina loggböcker som "du är en smart och ambitiös kille, men du snackar alldeles för mycket på lektionerna", "duktig och ambitiös, men blir lätt distraherad och okoncentrerad" "Jon Magnusson borde gå en kurs i hur man tilltalar en lärare". Med andra ord var jag redan på den tiden rastlös av mig och ganska uppkäftig. En hel del gamla brev hittade jag som sagt också, vilket var otroligt roligt att läsa igen.
Efter rotandet blev det middag innan jag åkte in till stan för fest. Nu blev det dock inte så mycket fest utan mest samkväm hemma hos Jonte innan vi drog och käkade pizza och sedan åkte hem och la oss.

På söndagen åkte jag sedan hem till morsan och sedan vidare till Stockholm igen. Och sen dess har det vart full fart. Skola, jobb, ny kurs, massor med plugg vilket börjar sätta sina spår. Och så kommer det fortsätta en och en halv vecka till, tills juldagen då jag äntligen får lite välförtjänt jullov. Läser en massiv men mycket intressant kurs nu, utredningsmetodik. Första gången som det känns som man verkligen lär sig hur man ska gå tillväga när man ska ut och arbeta. Dessutom har vi blivit tilldelade praktikplatser och jag ska vara på Uppsökarenheten för hemlösa vilket ska bli spännande och förhoppningsvis givande.

Och en till positiv sak är ju att det verkar bli en hel del snö, som verkar ligga kvar ända fram till jul. Även om själva snöfallet kanske inte är så trevligt så är resultatet desto trevligare! Men det var allt för nu!

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0