Sköna gröna Dalarna och kära gamla Västmanland

Efter att ha arbetat och slitit hårt den senaste tiden så bjöd förra helgen på ett mycket välkommet hembesök. Första anhalt var Fagersta på fredagen där Herr Almquist 24-års dag skulle firas med pompa och ståt. Åkte direkt från jobbet hem och blev upphämtad av Krille. Sen bar det av för att inhandla öl och sen vidare hem till honom för lite käk innan vi drog till Jonte där nästan hela ligan samlades plus några andra trevliga individer. Jonte blev otroligt glad över sin födelsedagspresent, ett leksaksinstrument-kit. Hemma hos Jonte blev det sen ordentligt drag och det dracks en hel del öl och shots innan vi drog vidare till "klubben", vilket är det oerhört fantasirika namnet på Fagerstas nya ställe. Trevligt även där, billig öl och en hel del folk jag inte sett på länge. Hela kvällen fördes diskussioner vars like vi inte haft på flera år tror jag, vilket gjorde detta till en riktig toppenkväll. Länge sen jag hade så kul när jag varit ute. Men efter lite fyllekäk på IP så vart det hem och sova vid 5-tiden.



Lördagen blev tämligen sliten, men trevlig. Först pizza, sen Vads bad, lite fiske i Västanfors, cruising och en snabb vända till Engelrocken innan vi drog hem och kollade på halva Road trip 2, vilken förövrigt var riktigt bedrövlig.



Söndagen var betydligt mindre sliten. Drog med till Broarna på auktion innan jag blev skjutsad till Lina utanför Hedemora. På söndagens meny stod grillning hemma hos storasyster Lone, Martin, Dag och Sol. Så vi började med att hämta upp min kära flickvän i Avesta innan vi drog vidare för ett snabbesök hemma hos Morsan. Sen vidare till landet utanför Västerås. Hemma hos syrran hade vi en riktigt härlig kväll med grillning, lite öl, tv-spel, bad och samkväm. Nattsömnen vart sedan störd av ett 50-tal mygg som undertecknad fick avliva för att i alla fall få lite sömn.



På måndagen så firade vi Dag som fyllde hela 6 år. Galet vad fort tiden går. Morsan kom dit och så även Martins föräldrar. Var väldigt trevligt även om jag var helt sjukt trött. Vid 5-tiden bröt så jag och Liufen upp för att åka vidare hem till farsan. Hemma i Vad bjöds det på ännu mer mat och även äppelpaj vilket gjorde oss tämligen bukstinna. Så vi tog även en liten promenad ner till den plats som kan vara min favoritplats i hela världen, nämligen vår gamla badplats vid Mäsen.
Sen vart det hem igen och snacka lite med farsan och Anneli innan det vart några timmars sömn.




I tisdags bar det så av tillbaka till Stockholm. Och direkt till jobbet och ett jourpass. Vilket inte kändes som nån höjdare och var även fruktansvärt sliten efteråt och blev även krasslig. Så sista helgen som jag skulle ha jobbat nu har istället tillbringats hemma, vilket kändes välbehövligt. Nu hoppas jag att jag kommer hinna bli frisk och kry tills onsdag då jag och älsklingen åker till Thassos, Grekland!!!

Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0