Nya grannar igen

Har under dagen flyttat in folk i de två tomma rummen med vanliga kontrakt här i korridoren. En iranier som jag snackade lite med och som verkade riktigt sjysst, sen en skock med pakistanier, varav en dvärg (inget ont om dvärgar, men det var lite oväntat). Eftersom de andra två kontraktsrummen förutom mitt bebos av en 30 årig vitrysk doktorand och en kines som verkar tämligen ointresserad av interaktion så kan jag inte påstå att jag har haft nån vidare tur denna termin. Får hoppas att det kommer några trevliga Erasmus-studenter i mitten av månaden. Annars lutar det åt att det blir en lika bedrövlig korridor som första terminen. Vilket vore jävligt trist då jag har trivts hur bra som helst här på Lappis. Dessutom har som tidigare nämnts alla som jag känt under en längre tid både här i korridoren och i grannhuset flyttat, så just nu känns det tomt och ensamt här. Känns inte heller lika motiverande att lära känna en massa nytt folk när man vet att det kommer bli samma sak igen. Men men, det reder sig hoppas jag.

Annars så har det senaste dygnet tillbringats på jobbet. Trots väldigt sparsamt med sömn under natten så har det varit ett riktigt bra pass. Haft tur med både arbetskamrater och lyckats sysselsätta mig större del av tiden. Nu är den en dags ledigt, sen jourpass igen och jobb på fredag. Sen tar jag mitt pick och pack och beger mig hemmåt till Dalarna. Fint väder har även utlovats, så det känns riktigt bra. Sen några jobbpass till innan det bär av till Grekland med älsklingen. Så det finns många ljusglimtar här i vardagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0