Mina drömmars stad

Har alldeles nyligen gett mig i kast med att läsa Per-Anders Fågelströms serie om Stockholm från 1860-talet fram till 1965 och är förtillfället igång med andra boken. Kan inte annat säga än att det är bland det bästa jag någonsin läst, en alldeles fantastisk skildring om utvecklingen i Sverige och framförallt hur Stockholm växte fram. Att det sedan är en skildring av vanliga människor, kanske framförallt arbetare gör det hela än mer intresseväckande. Man får även följa med i arbetarrörelsens utveckling vilket är något jag tycker är mycket intressant. Ska försöka hinna med alla fem böcker innan sommaren är slut och det är dags att plöja kurslitteratur igen. Men jag måste starkt rekommendera alla att läsa dessa mästerverk och speciellt för alla som bor i Stockholm borde det vara obligatoriskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0