I fought the law, and i won

Äntligen äntligen äntligen så är juridiken slut. Halv 8 idag ringde Kassandra och skrämde fullständigt livet ur mig, då jag trodde att hennes samtal var följden av att jag försovit mig varpå jag snart inser att alarmet ska börja ringa tio minuter senare. Dessa omständigheter kan ha gjort att jag lät aningen kort i tonen, men så här i efterhand så var det ju en fin tanke att ringa och väcka mig, då jag har försovit mig förut. I alla fall så utförde jag morgonbestyren innan jag knallade iväg till Laduvikssalen där fyra timmars intensivt skrivande väntade. Har aldrig suttit så länge med en tenta förut, så jag var tämligen mör i skallen efteråt. Men det kändes i alla fall bra, inte jättebra, men bra. Mest skönt att det var över.

Efter en lite nappande och en gymvända så går jag nu i väntans tider då det vankas tentafest på Anchor under kvällningen. Känns oerhört välförtjänt med lite öl nu när tentan är avklarad.

Annars så var förra veckan lugn, flydde fältet och begav mig hem till först morsan och sen syrran på olika sidor länsgränsen Dalarna/Västmanland. Även middag hos farsan och en fylla på lördagen hanns med. Vilket innebär en prakfull baksmälla under söndagen, då jag följde med morsan på besök hos mormor och morfar. Men det var i vilket fall trevligt att träffa dom innan jag begav mig tillbaka till den kungliga huvudstaden.

Förövrigt så börjar jag bli tämligen utled på allt vad höst, mörker och kyla heter. 4 grader plus och regn är ju rent utsagt vedervärdigt. Varför har man egentligen bosatt sig i denna kalla och mörka landsände. Man blir lite sugen att emigrera till varmare breddgrader, men vad gör man. Det är bara att kämpa sig igenom, det kommer ju trots allt ytterligare en vår och sommar. Och den perioden finns det inte mycket som slår gamla moder svea.

Ride the big one

Kommentarer
Postat av: Yohn

Vad är det för mening att plugga om du ska supa bort allt du lärt dej? =P

2008-10-28 @ 18:04:45
URL: http://employed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0