Den fagra staden

Med tanke på att jag inte varit hemma i Fagersta på ett bra tag och speciellt med tanke på att jag inte festat i Fagersta på evigheter så togs beslutet att tillbringa den gångna helgen på hemmaplan. Så jag och Herr Stam möttes upp trötta och slitna efter jobb på varsitt håll i fredagseftermiddag på en överfull centralstation där vi möttes av beskedet att tåget var försenat. Typiskt, men det gick ingen större nöd på oss, utan det blev en tämligen bekväm hemresa. Väl hemma i Fagersta åkte jag hem till den dejlige dansken där jag erbjöds sovplats under natten. Sen tog vi oss tillsammans med Krille till Dickens där vi avnjöt, eller snarare tryckte i oss, tacobuffé. Ett antal öl hann vi med också innan vi stack hem och sov.

Lördagen tillbringades sedan till och börja med i Krilles volvo och med en flottig pizza. Sen drog jag till Malin vid 4-tiden där kvällens förfestligheter skulle äga rum. I väntan på resten av gänget dracks det lite glögg som snabbt fick upp feststämningen. Med början kl 7 så droppade det sedan in den ena trevliga bekantskapen efter den andra. Sen dracks det öl i mängder och stämningen var på topp innan vi vid halv 11 tiden begav oss iväg mot gubben. Väl på gubben så blev det många trevliga återseenden av folk jag inte träffat på evigheter. Ett återseende var speciellt trevligt men tämligen förvirrande.
Efter gubben vart det i alla fall hem till Malin för en mindre efterfest och sova.

Söndagen behöver det inte ordas så mycket om, jävligt bakis var jag. Men sammantaget en riktig höjdarhelg i hemstaden.

Kommentarer
Postat av: Staffan

Efterfesten borde ha blivit bandad. Ett stycke briljant idéhistoria!

2008-11-05 @ 20:20:07
URL: http://stamg.blogg.se/
Postat av: Kenan

synd att jag inte var med, då jävlar hade det blivit lite kliande på någons rygg.. if u know whaaaat i mean... höhöhöh

2008-11-06 @ 21:31:28
URL: http://kenansav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0