Bambi på hal is

Snart är det dags att lägga ytterligare en helg till handlingarna, en mycket lugn helg där det endast förtärts lite glögg och nån whiskey. Känns skönt att ha vaknat upp utan baksmälla både lördag och söndag. Har även fått det mesta av det som jag tänkt göra i helgen gjort. Har även hunnit med en hel del skoj.

Gårdagen inleddes med lite skolarbete, gjorde äntligen klart PF-resterna som legat som en tung börda över mig. Även skrivit en uppgift till italienskan och kommit igång med hemtentan i sociologi. Sen begav jag mig till Mörby Centrum med Ola och Filippo för att inhandla lite glögg till aftonen. Tog även tummen ur röven och fotograferade mig, så nu kan jag äntligen skaffa ett nytt körkort. Sen vart det hemfärd. Passade även på att ta lite kort på det vackra vinterlandskap som Stockholm har fövandlats till. På kvällen sen vart det som tidigare nämts lite glögg i korridoren och jag kan nog påstå att glögg måste vara bland det bästa med julen.



Idag så begav vi oss ett helt gäng ner på stan för att först käka buffé på en asiatisk restaurang, vilket dock var en liten besvikelse. Maten lämnade en del att önska. Sen tog vi oss vidare till Kungsträdgården för lite skridskoåkning. Fantastiskt kul, har inte stått på ett par skridskor på flera år. Slipningen på skridskorna och isen i kungsan var väl dock så där, men ändå jävligt skoj. Roligast av allt var att se Filippo åka skridskor för första gången, som Bambi på hal is. Statsvistelsen avslutades med en fika. Under kvällen så har jag låtit mina lockar falla under rakapparaten, orkade inte spara ut och sen blev det ett glas glögg så här innan det är dags att gå att lägga sig.



Veckan som kommer er tämligen fullbokad ut med skola, hemtenta, jobb och sen födelsedagsfest för Kassie och Petter på lördag. Hoppas på att snön håller sig kvar på backen, det lyser upp en annars så mörk årstid som denna.

Kommentarer
Postat av: Yohn

Ser att du har kollat på alldeles för mycket på "stjärnor på is". =P

2008-11-25 @ 14:39:39
URL: http://employed.blogg.se/
Postat av: jessica

jag tror du kör en fuling med dendär bilden hahahahhaa

2008-11-29 @ 12:50:12
URL: http://jejejessica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0