Sentimental

Sitter här på kvällskvisten och läser igenom lite gamla bloggar, mestadels härlig läsning. Ibland behöver man påminna sig om vilket roligt liv man lever. Annars så kan det var läge att lämna en rapport från helgen och inte minst min nya karriär som assistent åt dövblinda.

I fredags så bjöd jag på fest för några gamla lumparpolare hemma hos mig. Trots att jag känt mig rätt trött och seg hela dagen så steg humöret när alla anslutit och det börjats snackas gamla minnen och druckits några öl. Vi drog sedan ut på Hot Company, vilket hade sugit totalt om inte sällskapet varit trevligt. Det var kanske 50 personer på stället, trots att musiken var grym. Drog sedan hem och käkade hamburgare i köket, som jag tillrätt i sann kockanda.



I lördags var jag också rätt trött och seg, inte speciellt bakis. Tog det mest lugnt hela dagen och lirade lite poker. Gick sedan och la mig tidigt eftersom det var tidigt upp på söndagen.

Så i söndags så jobbade jag min första riktiga dag på Broder Pehr, boendet för dövblinda. Fick gå med en annan och kolla in hur arbetet gick till. Som ett vårdjobb, fast mycket trevligare. Dagen flöt på snabbt, men var rätt trött mot slutet. Efter matchen mötte jag upp Paolo och sen ett kärt återseende med Dennis som tillbringat senaste tiden utomlands. Vi tog oss till söderstadion och kollade på Hammarby - IFK Göteborg. Riktigt trevlig match och härlig stämning. Sen tog vi ett par öl på söder innan det var sovdags.



Idag så var det samma sak, jobb, fast idag så åkte vi till Skansen kl 11 och var där till kl 3. Inte helt fel att tillbringa arbetsdagen ute i solen och knalla runt på det vackra skansen och kolla på djuren. Sen tillbaka igen innan det var dags att sluta. Har även hunnit med en promenad med Elinor, vilket var precis vad jag behövde för att inte somna och bli på bättre humör.

Har förövrigt haft ont i halsen nu och känt mig småkrasslig till och från i två veckor, vilket har stor skuld i att jag känt mig seg som fan på sistonde, trots att utekvällarna varit relativt lugna. Så bokade tid hos läkarn på onsdag så jag får se vad det är för skit, jävligt irriterande är det. Funderar även på att åka hem till helgen och bara slappa, känns som jag skulle kunna behöva det. Har varit en minst sagt hektisk vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0