Hellre tar jag tåget bort från Södermalm, till Dalarna

Efter en intensiv vecka med både skola och tämligen mycket i skolan så kände jag att jag kunde behöva ta det lite lungt en helg så jag packade väskan full med tvätt och begav mig hem mot Dalarna. Eller hem och hem, men hemtrakterna i alla fall. Åkte direkt ifrån jobbet i fredags till Avesta, där morsan kom och hämtade. Sen tillbringade jag resten av dagen och kvällen ute hos henne och Kaj. Härjade lite med morsans hund, åkte veteranbil och glassade i solen. Otroligt skönt att komma ut på landet där det är alldeles tyst när man ska sova.



Sen på lördagen så vart det också och tillbringa nån timme i solen, ett bad hanns med också innan jag blev skjutsad ut till syrran och svågern utanför Avesta. Där vankades det grillning. Ännu trevligare vart det när Nordling och Sara dök upp och även en polare till svågern. Det vart ett antal öl i solen innan grillandet drogs igång, sen vart det kött och potatissallad och ännu fler öl. När mörkret fallit och fyllan hos den manliga delen av sällskapet stigit drogs gitarren och allsången igång. Sen vart sänggång vid 12-tiden.




Var lite småbakis i söndags, men inte värre än att det vart lite sightseeing i syrrans Volvo Amazon. En sväng i Hedemora trakten innan vi sköljde bort bakfyllan med ett bad. Sen vart det ut till farsan i Vad för att fira honom. Det käkades fin fin mat i gott sällskap. Fick även agera lite lekfarbror. Sen var det tänkt att jag skulle hinna med sista tåget, men glömde alldeles bort tiden, så fick ta morgontåget halv 7 idag istället. Lite segt, men det funkade.



Sammantaget så har det vart en riktigt kanonhelg med fint väder och trevligt att kunna umgås med familjen och bara ta det lugnt. Nu är det bara att slita dom sista 4 veckorna i skolan, ska läsa sociologi vilket känns jävligt skoj så det blir en bra avslutning på terminen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Oooh, va har din mamma för hund?

2008-05-13 @ 14:30:34
URL: http://hynynen.blogg.se
Postat av: Anna

Jahaja, det va som fan =)

2008-05-13 @ 20:51:40
URL: http://hynynen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0