Fullspäckad vecka

Har varit en tämligen fullspäckad och lyckad vecka, ska försöka mig på en snabb sammanfattning om jag kommer ihåg.

I måndags kom jag som sagt tillbaka från Dalarna med morgontåget i måndags och sen vart det en heldag i skolan.

I tisdags så var jag ledig och då kom syrran och Håkan på besök vilket var oerhört trevligt. Vi körde lite sightseeing i Stockholm, hade picnic på Lidingö, gick en väldigt snabb vända på Djurgården då det var jävligt kallt och sedan begav dom sig hemmåt. Dessutom hade dom med sig två feta högtalare och en förstärkare vilket innebar att jag har haft kanske bästa ljudet på hela lappis under veckan. På kvällen så hängde jag med italienarna på en sväng till en jazz/blues krog i Gamla Stan. Trevligt, men dyr öl så det blev bara en.



På onsdagen så var det skola som gällde och även en sväng till Gula Villan på kvällen. Som alltid bra drag men det vart lugnt med tanke på skolan dagen efter.

Veckans höjdpunkt var i alla fall våran korriodorsfest i fredags. Först en afterschool, sen hem och göra i ordning den gemensamma middagen i köket. Där bjöds det på delikatesser från alla världens hörn. Så vi åt och drack gott och hade det trevligt fram till kl 22 då folk började droppa in och efter ett tag var det fullt med folk. Ljudet med mina högtalare var fantastiskt ända tills någon råkade hälla ett glas rödvin över förstärkarn. Vi fick dock tag i en ny efter ett tag och festen fortsatte fram till kl 3 då det istället blev lite fyllekäk lagat av ingen mindre än mästerkocken Pentti. Sedan trängde jag Pentti och Stam ihop oss på mitt rum för lite sömn.




Lördagen blev en riktig bakisdag, vilken fördrevs i det allra bästa sällskap med Janne och Staffan. Det kollades hockey och snackades en hel del skit och käkades pizza och chips.

Idag har varit en typisk söndag, trött, seg och dåligt väder, så det har inte blivit mycket utträttat förutom att städa rummet och lagat käk. I morgon så är jag ledig, men det blir tydligen samling med PF-gruppen på nått söderhak för att göra "skolarbete". Får väl se hur det slutar.

Kommentarer
Postat av: Cristian

hur gick det med förstärkaren?

2008-05-20 @ 22:15:07
URL: http://larsson86.blogg.se
Postat av: Emma

Då vet jag vart jag skulla ha varit i fredags :)

2008-05-21 @ 11:25:16
URL: http://jojobaolja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0