Sammanfattning

Kör en kort summering av helgen och dom senaste dagarna som har varit nått utöver det vanliga.

I fredags så bokade jag in ett jam med Staffan och Janne här i mitt rum. Så dom anlände vid 7 tiden och vi drog igång och lirade. Som vanligt sprudlade rummet av kreativitet som alltid när vi samlas gemensamt och spelar. Kunde tyvärr inte spela in nått eftersom datorn varit trasig, men nästa gång så! Sen bestämde vi oss för att dra till Debaser och kolla på Pascal. Så det vart att dra dit och ta ett par öl i goda vänners lag och kolla på en riktigt sjysst konsert. Sen så ringde det på telefonen med erbjudande om korridorsfest. Så vi skildes åt vid Slussen och jag åkte hem till Lappis på korridorsfest. Där var det ett jävla drag, slutade festa vid fyra men vart sedan kvar. Fick sova på ett kallt och hårt golv så det vart inte så mycket sova. Knallade hem vid 10 på morgonen tämligen trött, men var iaf inte bakis pga det låga alkoholintaget.

Lördagen var sedan mest en dimma, då jag låg i sängen och dåsade tills jag kom på att jag kanske borde bege mig till bolaget. Drog dit och hem igen för att sova lite till innan jag drog till Emelie på förfest. Där bjöds det på både schlager, tacos och gott sällskap. Vid 12-tiden så drog vi vidare till Fashing. Vi höll nästan på att avskräckas av den långa kön, men som tur var härdade vi ut och kom in. Väl inne så blev det kanske den bästa utgången någonsin. Dom spelade uteslutande gammal soul och funk och stämningen var fantastisk. Vi dansade nästan oavbrutet till halv 4 då jag var tvungen att sticka med sista tunnelbanan.



Söndagen blev ovanligt lyckad, vaknade redan vid 10 men då jag tagit det lugnt med drickat så var jag inte bakis heller då. Käkade sen brunch i korridoren. Alla hade fixat saker till en buffé. Sen satt vi och snackade och käkade i flera timmar. Orkade till och med ett pass på gymmet på kvällen.



I måndags så var det skola och sen på kvällen fick jag äntligen min dator fixad. Efter det så vart det födelsedagsöl på Söderkällarn med ett antal trevliga personer från klassen. Drog senare till Gula Villan som till min stora besvikelse stängt på grund av att det var för lite folk. Hade sedan en tämligen lam efterfest i korridoren.

I går så var det jobb som gällde. Hade tur och hamnade på monteringen med dessa två och en till extraarbetare.



Idag så är det återigen att leva lite studentliv. Förfest i korridoren med öl och glass, sedan St. Patricksday firande på gula villan. Lär bli ett par guiness ikväll! Sedan åker jag hem i morgon för att fira påsken hemma i Fagersta.

Thats all folks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0