Fagerstavända

Beviset på att jag blivit rikskändis på äldre dar: Hela högskoleguiden från DN hittar du här. Jag är med på sida 34-37.

Helgen tillbringades hemma i Fagersta. Åkte till morsan i torsdags och där var även syrrorna med familj. Var omåttligt trevligt. Sen vart det en vända till Lina på fredagen, där jag fick stå för inköpen till smörgåstårtan och Håkan för bakandet. Syrran bakade i alla fall lite sockerkaka.

Efter det så skjutsade syrran mig hem till Fagersta och min tillfälliga boning hos Nordling och Sara där jag fick ett storartat mottagande med förrätt och fläskfilegryta med klyftpotatis sen. Otroligt gott. Vart en riktigt soft och trevlig kväll med några öl och en Whiskey. Vid 12 somnade alla på soffan, så det vart en tidig kväll, vilket var skönt och ledde till att jag vaknade pigg och kry på lördagen.

Blev upphämtad av Farsan för lite förtida födelsedagsfirande hos Lina. Hela familjen samlad plus lite annat folk. Käkade smörgåstårta och fick lite pengar och annat smått och gott. Trevligt värre. Sen på kvällen vart det förfest med hela Vadligan och sedan utgång på Götis. Förfesten var riktigt lyckad, krogen var väl så där. Kul att träffa My och Anna i alla fall.

Var rätt bakis i söndags så tågfärden hem till Stockholm var en pärs. Var tvungen att sitta ute vid dörren fast jag hade platsbiljett.

I måndags så var det föreläsning i skolan och idag har jag jobbat, sitter på jobbet just nu och fördriver tiden. Hade tur och hamnade på monteringen, bästa stället.

Kommentarer
Postat av: folke.

Fint att du fick in både Fagersta och Bergslagen i artikeln!

2008-03-12 @ 13:17:07
Postat av: jessica

det blev ingen tigerkaka? :O

2008-03-14 @ 00:51:14
URL: http://jejejessica.blogg.se
Postat av: jessica

mm partaj här torsdag och fredag. be here!

2008-03-16 @ 21:19:50
URL: http://jejejessica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0