Det blev en glad påsk

I torsdags så åkte jag hem till Vad/Fagersta för att fira påsken på lite olika håll. Åkte först hem till farsan och fick lite käk innan jag drog en sväng till Patte som hade förfest. Men eftersom jag skulle upp tidigt dagen efter vart det hemfärd redan vid halv 11 tiden. Gick och la mig tidigt också och vaknade rätt pigg vid halv 8 dagen efter då jag skulle iväg till Smedjebacken och döma en cup för pojkar -95. Var kul att döma lite igen eftersom det var ett bra tag sen, bra gick det också. Cupen slutade vid 4-tiden, så då åkte jag hem till farsan igen som bjöd på käk. Åkte sen in till Fagersta och Jessica där kvällens festligheter skulle äga rum. Där anslöt Carro, Krille och Markus så någon jättefest var det inte tal om, men trevligt var det. Vi kollade på hockeyn, som dock var mindre kul. Men sen vart det lite brainstorm och några öl till, sen hade man glömt förlusten. Jessica och Carro bangade sedan på krogen, vilket visade sig vara klokt då vi drog till götis, där det var högst 40 pers. Drog hem redan efter en halvtimme.



Vaknade på grund av den tidiga sänggången och det låga alkoholintaget redan kl 9 utvilad och pigg hemma hos mina tillfälliga landlords Nordling och Sara. Låg och degade framför tv:n fram till klockan 2, då syrran kom och hämtade mig för påsklunch hos farsan. Där bjöds det på kyckling och ris och tårta till efterrätt. Hela syskonskaran med respektiven och ungar var samlade så det var riktigt trevligt. Fick även agera lekfarbror och leka kurragömma.

På kvällen så blev det förfest hemma hos My där det samlades ett stort antal vänner vilket var riktigt skoj. Sen drog vi till Green Man redan vid nio tiden. Slapp i alla fall köa till Green Man vilket uppskattades. Väl där inne så träffade jag en massa gamla bekanta och hade riktigt kul fram till halv 12 tiden då det började bli segt. Så jag drog till Risbrogrillen och käkade innan jag for hem igen.

Söndagen blev en slödag med film och pizza. På kvällen vart det dock en bastuvända och några kalla. Sammanfattningsvis så har det varit en bra helg i Fagersta. Men nu är det skönt att vara tillbaka i Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Kungen

låter som en bra helg :)

2008-03-26 @ 09:19:39
URL: http://larsson86.blogg.se
Postat av: Stammen

förutom denna makalösa brukshelg var du väl även och såg en underbar hockeymatch?

2008-03-27 @ 01:42:47
URL: http://stamg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0