We got soul

Vilken jävla match det blev igår, eftersom jag jobbade var jag tvungen att bevittna hela spektaklet där, vilket var helt ok då det inte var så mycket annat att göra som störde koncentrationen. Fantastisk första halvlek av Sverige och en riktig kämpainsats i andra, men Zlatan saknades allt för mycket. Ingen som kunde hålla i bollen ordentligt på Spainiens planhalva. Sen det där snöpliga målet med en minut kvar, vilket dock var helt rättvist. Men det känns som att de borde klara av att spela minst oavgjort mot Ryssland på onsdag.

Efter jobbet så drog jag hem där det vankades födelsedagsmiddag för mina tillfälliga granne Matteo. Jag och tre italienare avnjöt en äkta italiensk middag med räkpasta, friterad zuccini och nån pudding till efterrätt. Otroligt välsmakande. Drack ett par öl och en Whiskey till maten innan jag gav mig ner mot stan för att möta upp med mina följeslagare Staffan och Janne. Efter en snabbvisit i kön till Trädgården bestämde vi oss för att ge upp den iden. Istället begav vi oss till Fashing där det som brukligt en lördag var soulklubb. Ett par öl där sen begav vi oss ut på dansgolvet där det svängdes loss som aldrig förr. Dansade fram till klockan halv 3 då det var dags att ta tuben hem.

Vaknade tämligen seg idag vid halv 1 tiden, inte så bra med tanke på att jag borde sova tidigt ikväll inför jobbet i morgon. Segheten försvann dock tämligen snabbt då jag, Janne och Staffan bestämde oss att slå våra bakfulla påsar ihop. Vi möttes upp vid Mariatorget och flanerade runt lite på söder, innan vi hittade en trevlig italiensk restaurang som fick stå för dagens luxiösa bakfyllekäk, nämligen Oxfilépasta. Mycket välsmakande och tämligen kostsam anrättning. Sen en glass och lite livemusik i Björns trädgård innan vi begav oss till Janne i gubbängen och spelade TP, vilket gick sisodär för mig men desto bättre för herr Pentti som vann båda omgångarna. Sen ytterligare en fantastisk fotbollsmatch mellan Turkiet och Tjeckien. Kunde inte tänka mig en bättre bakfyllesöndag. Men nu lär jag ta och sova, om 5½ ska jag upp igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0