Valkött

I söndags så kom några polare hem efter en veckas tillvaro i Norge, vilket naturligtvis var tvunget att firas med lite middag. Det bjöds på något så exklusivt som valkött, vilket smakade helt ok, en blandning av kött och fisk.


Valkött, potatis och beasås. En anrättning som möttes av vis skepticism

Var förövrigt en trevlig och gemytlig kväll, som dock varade lite väl länge. Kom hem vid 12 och gick och la mig vid 2. Sen ringde klockan 6 idag. Var tämligen mör när jag pallrade mig in i duschen. Som tur var blev det en bra dag på jobbet. Har gått med och lärt mig en till boende idag och igår, vilket har varit väldigt kul. Idag var vi utanför Järna och red. Inte helt fel på betald arbetstid. Efter jobbet vart det att däcka av i sängen nån timme innan det var dags för stormatch mellan Italien och Frankrike. Kände mig tvungen att hålla en liten tumme för italien för att glädja mina vänner. Vinna lyckades dom göra och ta sig vidare till kvartsfinal. Vore riktigt kul om Sverige lyckades gå till semi och få möta Italien, då jävlar blir det fest.

I morgon så börjar jag inte jobba förän kl 14, så det blir sovmorgon, vilket behövs då jag håller på att somna framför datorn.

Brukar inte direkt vara nån åsiktsmaskin här, men idag slökollade jag lite på debatten om FRA-lagen. Hur fan tänker våra politiker egentligen. Låta försvaret ha möjligheten att övervaka vanliga människors kommunikation. Man blir fan lite mörkrädd. Storebror ser dig.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag håller med dig Jon! Nu gick ju tyvärr lagen igenom, så storebror blir kanske en mer frekvent figur i vardagen..:) Hoppas att allt är bra annars! Njut av midsommartider!

2008-06-18 @ 23:15:46
URL: http://emmyg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0