Mänsklighetens pärla

Efter att ha sett de flesta matcher som spelats under detta Fotbolls-EM hittils så blir jag mer och mer övertygad om att fotboll, vid sidan av musik, är det främsta som mänskligheten har skapat. Principen för detta magiska spel är så enkelt, två lag med 11 spelare, två mål och en boll. Men samtidigt så oerhört avancerat och ibland så oerhört vackert. Hittils så har EM varit av absoluta toppklass, med ett par riktigt fantastiska matcher, som den mellan Holland och Frankrike igår. Frågan är vem som ska stoppa Holland som utklassat båda finalisterna från VM 2006. Ikväll så tar vårat landslag sig an Spanien, tror och hoppas på en bra match från Sveriges sida och jag tippar att resultatet blir 1-1. Sverige har en förmåga att kryssa, speciellt mot riktigt bra lag. Själv blir jag tvungen att bevittna matchen på jobbet, vilket känns mindre roligt, men vad gör man.

Annars så bestod gårdagen av kneg mellan 8 och 16, sen lämnade vi av Andrea vid Arlanda Express, vilket kändes trist. Men sen höjdes mitt humör av att jag fick sällskap av mina trogna vapenbröder, Staffan och Janne. Kollade först på Italien - Rumänien, höll en liten tumme för Italien och tycker att dom förtjänade att vinna, men fotboll är lika orättvist som det är vackert. Sen vart det bästa matchen hittils i EM när Holland förnedrade Frankrike. Det hela avnjöts med ett par öl och en Whiskey. Alldeles lagom då jag kände mig rätt trött efter jobbet och jobbar även idag. Men ikväll så blir det nog lite fest i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0