Kryssning och livsnjutning på hög nivå/Heja Sverige!

Är jävligt trött för tillfället, men känner att jag måste ha en kort resumé över helgen som blev en riktig höjdare. Vid halv 4 tiden i fredags så kom Krille och Patte hit och vi begav oss tämligen omgående ner till Slussen och vidare till Vikingterminalen. Väl där så mötte vi upp Dennis som klev av båten och klev på med oss. Sedan var det dags att checka in och sedan bege sig ut på soldäck. Dracks ett par kalla ute i solen innan vi gick ner i hytten och fortsatte förfesta lite. Sedan så gav vi oss ut på äventyr på Cinderella, vilket var kul. Träffade en hel drös andra fagerstabor. Tyvärr så var jag trött som ett as efter att ha jobbat, så jag var seg hela kvällen och tacklade av rätt tidigt.



Lördagen vart sen ännu mer lyckad. Vi gick upp vid 11-tiden, kände mig ganska fräsh. Sen gick vi upp på soldäck igen och drack ett par öl till utsikten av Stockholms skärgård. Båten anlade sen i hamn vid halv 4. Trötta och med en hel del packning bestämde vi oss för att ta en taxi hem till mig. Väl på lappis tog vi oss ner till stranden där livsnjutningen var på högsta nivå. Det grillades, solades och dracks öl. Sen fortsatte kvällen med fotboll, då även Janne anslutit, innan vi avslutade det hela med en sväng till Debaser. Jag och Krille begav oss hem vid 3-tiden, medan Patte och Dennis inte kom hem föränn vid 8 på morgonen. Lyckades även träffa på hela italianogänget på vägen hem. Jävligt lyckad kväll helt enkelt.



I söndags var det slitet och sen igår har vart på jobbet 24 timmar, jobb 14-22, jour 22-07, jobb 07-14. Slitsamt, jävligt slitsamt. Men fina pengar, så jag klagar inte. Har även lyckats sova lite nu så känner mig rätt fräsh ändå.

Ikväll är det dags, svensk EM-premiär, fy fan va kul det ska bli. Oväntat med Sidleds-danne på mitten, men Lagerbäck brukar veta vad han gör. Blir nog att kolla på matchen i Kungsträdgården, där jag räknar med ett jävla drag.

HEJA SVERIGE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0