Work

Är tämligen övertygad om att jag skulle ha kunnat fått ett mycket bättre sommarjobb, i alla fall känns det som så dagar som denna. Dagen innebar en utflyckt från kl 10 till kl 14 med sol och korvgrillning på schemat. Lite spännande vart det också när jag skulle försöka hitta först ut till Lida friluftsområde och sen tillbaka till Hägersten. Men efter ett antal felkörningar och en vända på kungsholmen och södermalm så kom vi hem tryggt och säkert. Även fast inte alla dagar är så bra så måste jag säga att det är lätt det bästa jobb jag har haft. Fast jag är fortfarande galet trött efter ett förmiddagspass då det är totalt omöjligt att lägga sig i tid på kvällarna, men det är smällar man får ta.

I morgon är jag ledig, så ikväll blir det lite öl med italienarna. Eventuellt en sväng ner på stan också.

Har även under dom senaste dagarna läst Jan Guillous "fienden inom oss", en fantastiskt bra bok enligt min mening, men också väldigt skrämmande skildring av dagens Sverige där demokratin offras och människor förföljs på grund av sitt ursprung, allt med hänvisning till kriget mot terrorismen. Kan inte annat än hålla med Guillou om att detta är ett långt större hot mot demokratin än terrorismen själv. Sen måste man ju kunna ha lite perspektiv på saker och ting, hur många är det egentligen som dödas i terrordåd i västvärlden varje år? Sen kan man ställa det mot alla de som dödats direkt och indirekt av Bush och hans gelikar i deras heliga krig. Sjukt är vad det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0