Vilken dag

Är inne i en oerhört hektisk period just nu. Skola, jobb och hemstudier. Dessutom ska man ju hinna med alla andra vardagssysslor också. Men jag klagar inte, hellre det än att inte ha skit att göra. Idag har det varit skola från 10-16. Jävligt bra föreläsning om socialt arbete, intressant och berörande. Tog både den idealistiska sidan av socialt arbete och den mer byråkratiska som kan bli rätt bedrövande. Ett exempel var social arbetare i Spanien som på grund av immigrantlagarna inte kunde hjälpa flyktingbarn utan papper, utan bara kunde lindra deras tillvaro och förbereda dom för ett liv på gatan. Som sagt en mycket bra föreläsning även om den kändes ganska cynisk.

Efter föreläsningen var det lunch, slö och fattig som jag är så vart det medtagna skinkmackor och vatten, tattigt värre, men va fan gör man. Sen så drog vi till bibblan och lånade ihop lite böcker och annat material till vårat grupparbete. Vart oerhört positivt överraskad över socialhögskolans bibliotek. Det gick hur snabbt och enkelt som helst både att fixa lånekort och att hitta det man sökte. Sen så hade vi seminarium om akademiskt skrivande och lite handledning av våran lärare, som också är jävligt bra. Min längsta skoldag sen gymnasiet kändes i alla fall givande.

Sen vart det att fara hem, la mig framför Simpsons, vilket självklart ledde till att jag däckade av totalt. Vaknade efter en sisodär 45 minuter och tänkte att jag måste fan laga mat. Håller inte med pizza och mackor och annat skit. Dessutom behövde jag storhandla för att inte behöva svälta, pengarna ser inte direkt ut att räcka hela månaden. Så jag begav mig till Lidl och inhandlade allehanda billiga delikatesser. Sen drog jag hem och lagade till en fin wok. Fick dock inte tag på några nudlar så det fick bli makaroner till. Efter det så har jag varit duktig och pluggat lite, så sammantaget har det varit en oerhört produktiv dag från min sida, så nu har jag tagit mig en välförtjänt öl som avslutning på kvällen och nu ska jag spöa Larsson i MSN Fotboll.

Hell yeah!  

Kommentarer
Postat av: Kungen

just nu står det 2-1 till kungen. :)
nej. 3-1 mena jag....

2008-01-29 @ 21:59:14
URL: http://larsson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0